Perėjos

Visada buvau labai drąsi eidama per perėją. Juk pirmenybė pėsčiajam! Pamenu, kai buvau Paryžiuje (ten lankiaus porą kartų), tai centre per perėjas gali eit užsimerkęs net raudonai šviesai degant :) Taip toleruojami turistai! Bet labai gera mano draugė, su kuria studijų metais esu praleidusi fantastiškas akimirkas, visada mane pristabdydavo. Ji turėjo kitokį, kraštutinį požiūrį į ėjimą per gatvę: aš atsipalaidavusi, o ji labai jau su baimę perbėginėdavo. Na, o šiandien esu nei už laisvumą, nei už baimę, bet jau iš kitų klaidų pasimokiau, kad ėjimas per perėją negarantuoja saugumo!
Prieš mūsų langus gan judrus Pilaitės prospektas. Sėdėdama prie kompo matau perėją ir per ją einančius žmones. Jau ne vieną kartą stebėjau avarijas. Iš jų net porą žmonių žuvo mano žinioje! Kodėl? Mat piko metu mašinos važiuoja kolonomis. Ir žmogeliai tiesiog drąsiai žengdavo į koloną pasitikdami mirtį :( Stebiuosi ir vairuotojais, ir pėsčiaisiais - kodėl vairuotojai neprimažina greičio, o pėstytis nemato, kad atvaro tokia spūstis mašinų (ir tikrai nemažu greičiu)?!
Štai penktadienį grįžau iš kirpyklos ir prieš mano akis įvyko stebuklas! Mergina taip skubėjo, kad išlėkė per perėją. Vieną mašina sustojo, o kita greitokai lėkė (dvipusis eismas). Tikrai situacija kabojo ant plauko. Mergina greit žengė žingsnį atgal ir ta mašina milimetru pralėkė prieš ją. Net man užteko šoko! Fu!..
Ir bendradarbę yra partrenkę Klaipėdos centre einant per gatvę. Situacija buvo panaši, kad ją vienoj pusėj praleido, o iš kitos nesustojo ir nutrenkė (ačiū Dievui nestipriai!). Taip norisi rėkti, kad žmonės saugokit savo ir kitų gyvybę! Kaip lengva šioje vietoje suklupti...

3 komentarai:

  1. Pirmenybė tai pirmenybė, bet kas iš jos, kai partrenks... :( Išties būna tokių baisių situacijų. Aš pati vienąkart esu perėjus perėją per judrią gatvę raudonai šviesai šviečiant, lyg kokiam transe. Supratau tai tik po kelių akimirkų. Brrr.

    AtsakytiPanaikinti
  2. jo.. kai as vairuoju, man visada baisiausios buna perejos, ypac tamsesniu paros metu, nes kazkur giliai galvoje visada turiu baime, kad nutrenksiu ka nors.. tavo pasidalinimas tik dar labiau sustiprina minti, jog turime buti labai atsargus ir saugoti vieni kitus.

    AtsakytiPanaikinti
  3. o man daug baisiau yra dviratininkai, kurie nesilaiko eismo taisykliu ir vaziuoja per pereja. isitikini, kad nieko nera ir stai jis jau pries akis. Pora kartu vos nenutrenkiau.Baisus jausmas. Ir nesvarbu kad vaziuoju pagal taisykles ir pristabdau pries pereja.
    Protingas vairavimas tai ne mano saugus vaziavimas, o mokejimas apsisaugoti nuo taisykliu nesilaikanciu zmoniu. TAip ir einant per pereja turi uzsitikrinti, kad tikrai saugu yra eiti. Bet ta suvokiau, tik pradejusi vairuoti :)

    AtsakytiPanaikinti