Smurtas darželyje

Iš vienos pusės vis neatsistebiu ir esu pakraupusi, kas vyksta Lietuvos vaikų darželiuose. Iš kitos pusės, vis mąstau, kad su Lietuvos darželių sistema, tik to ir galima tikėtis. Ten palankios sąlygos skriausti vaikus. Viena auklėtoja su krūvą vaikų. Ji gali su jais daryti ką tik nori, ypač su dar nekalbančiais mažuliukais. Čia Vokietijoj pati darželio direktorė nuolat būna su vaikais. Visus administracinius dalykus atlieka jų būryje: ir skambina, ir rašo. Keturios auklėtojos (įskaitant direktorę) nuolat sukasi kartu. Tėveliai atviri pasilikti su savo vaiku bendroje veikloje. Taip vyresnėliai pastoviai bendrauja su mažėliais. Kad ir kaip norėtum ką nors nuskriasuti, visada būsi pastebėtas. Visai kita sistema, palankesnė vaikui. Dabar suvokiu, kad niekad nenorėčiau vesti vaiko vienos auklėtojos priežiūrai. Tai labai labai nepatikima ir nesaugu. Visi juk esam žmonės ir turim savo pagrindą nepasitikėti,, ar ne?

7 komentarai:

  1. У семи нянек дитя без глаза :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Na, jei vienas vaikas :) Bet jei 25???

    AtsakytiPanaikinti
  3. Pirmiausia Tave pataisysiu. Grupėje yra auklėtoja ir jos padėjėja, taigi jos 2se. Per muzikinį užsiėmimą būna dar muzikos mokytoja, lauke būna visi kartu. Į grupę užeina tai psichologė, tai direktorės pavaduotoja (va tik direktorės nemačiau). Nėra taip, kad visą laiką auklėtoja kontroliuojama, bet nėra ir visai izoliuota. Bet aš, kasdien apsilankydama valstybiniame darželyje, visai nesu juo pakraupusi. Atvirkščiai, be galo džiaugiuosi, kad mano vaikas eina į valstybinį, o ne į privatų darželį (tai lemia ir mano vaiko, ne tik darželio ypatumai). Na gerai, jei sąžiningai, tai truputį pavydžiu tiems, kas veda vaikus į "vaikystės sodą" :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Eglut, tikrai tikiu, kad yra tinkamų darželių ir tuo labai džiaugiuosi. Bet Tu man paaiškink, kaip gali būti smurtas darželyje :)??? Man niekaip netelpa į galvą, kad kažkokia auklėtoja skriaudžia mažylius? Aš irgi norėčiau į Vaikystės sodą :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Dalia, as viena pasakysiu,kad man baisiausia yra tai,kad "tas cepelino grudimas vaiku" auklyciu akimis visai ne smurtas, o rupestis,kad pavalgytu. cia tas pats kaip daviau i smuki,kad nekalbetu. as po gimdymo tapau labai arsi ir jauciu isperciau gerokai kaili su dirzu tam kas taip aukletu mano vaikus. As pvz darzelyje netyliu ir abejinga nelieku.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Dalyt, o Tu man pasakyk, kaip gali būti smurtas šeimoje? Gyvenam nuodėmingame pasaulyje, supuvusių žmonių yra visur. Belieka tikėtis, kad kuo mažiau su jais susidursime ir mes, ir mūsų vaikai.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Bet, Eglut, šeima yra šeima. Visokkių jų yra. Bet įstaiga, kurioje ugdomi vaikai tokių dalykų iš vis neturi būti. Manau, kad to privaloma siekti, kad vaikas atėjęs iš sunkios šeimos, ten gautų tai, ko negauna šeimoj; o turėdamas daug, galėtų dalintis. Na, kad tžbūtų kuriama tokia erdvė!

    AtsakytiPanaikinti