Jau pats pavadinimas sužavi ir nekelia dviprasmiškų minčių. Jei būtų akcentuojama moters lytis, o ne principas, tikriausiai net nesusidomėčiau tokiu skaitiniu. Autorė nesupriešina vyro ir moters (kas būdinga šiais laikais!), bet kaip tik išryškina moteriškumo ir vyriškumo skirtingumus bei jų vienybės galią. Man labai artimas komandinis darbas. Netgi kaip kitaip neįsivaizduoju! Nuoseklus pasiskirstymas krypčių - vieni kuria ilgalaikį procesą, kiti - nustato prioritetus ir daro galutinius sprendimus, ar gi ne tobulas derinys :)? Akcentas ne individualizmą ir lyčių lygybę, o į bendruomeniškumą, kuriame vyrauja rūpestis ir pagalba vienas kitam.
Dar kas mane žavi ir uždega, tai vertybinis požiūris. C.R.Frenier pamini gausios produkcijos realybę, kuri gaminama nemąstant apie tai, kam ir kuo jie bus naudingi. Jų tiesiog pageidauja reklama. Tokiu būdu ir kuriama sistema, kuriai tarnaujama neatsižvelgiant į tikrus žmogaus poreikius!
Prie svarbiausių vertybių priskiriu ir požiūrį į žmogų: darbuotojus ir klientus. Knygoje pateikiama daug pavyzdžių, kai vadovas elgiasi savo žmonių labui, kartais net save nužemindamas. Čia mano siekinys! Realiai sunku nusižeminti, nes bijai, jog tavęs nebevertins ar negerbs. Tačiau ne vieną kartą įsitikinau, kad tikrasis atsidavimas ir darbuotojų bei klientų gerovės kūrimas sukuria ypatingą ir išskirtinę vietą! Suprantu, jog dar mokytis ir mokytis neteikti pirmenybės kuriam nors požiūriui ir nežeisti žmonių vidinio pasaulio!
Pro akis nepraeina ir baimės traktavimas - "...poreikio kaupti ir šykštumo priežastis yra ne gobšumas, o baimė" (24 psl.). Mat bijome, jog juodai dienai atėjus, neturėsime, kas mumis pasirūpins. Daiktais kompensuojame gyvybingumo trūkumą. To pasekoje užgožiame kūrybiškumą ir produktyvumą! Be to "patogumo" ir "saugumo" garantas užgožia įvairiapusę patirtį, kuri teikia gyvenimo džiaugsmo pažinimą. Vis šie dalykai atsispindi aplinkoje, kuri paprastai apgriozdinta "sunkiais", prabangiais daiktais. Užmirštama apie natūralumą ir paprastumą. Neveltui net aštuoniasdešimt procentų informacijos gauname per akis, tad viską, ką matome kalba apie žmonių mąstymą ir neabejotinai veikia juos..
Periferinis suvokimas - vienas iš stipriausių moteriškumo bruožų. Čia didelį vaidmenį vaidina intuicija, kuri padeda aprėpti visumą, nežiūrint išsisklaidžiusių detalių. O kaip tai svarbu versle!!! Atskirame skyriuje autorė dalinasi sodininkystės patirtimi, paprastais pavyzdžiais pagrįsdama kaip svarbu matyti, jausti ir veikti. Dažnai net neįmanoma daug ko tiksliai įvardinti ar paaiškinti (kaip to reikalaujama versle!), tada tenka vadovautis kuo kitu, nei faktine informacija.
Keliaudama toliau, rašytoja parodo, jog visa informacija yra susijusi. Klaidingai mąstoma, jog "tai ne mano sritis". "...gal informacijos ir nestokotume, jei iki galo suvoktume turimą informaciją ir mokėtume ja pasinaudoti, užuot atidėję ją į šalį, manydami, jog tik tam tikra informacija tinka verslui." (41 psl.)
Visiškai kitoks požiūris į jausmus. Paprastai versle vadovaujamasi logika, o ši verslininkė ne tai, kad nepaneigia, bet didelę ir svarbią vietą skiria jausmams, kaip priemonei pasiekti gerų rezultatų. Jausmai neakcentuojami, bet vėlgi ieškoma balanso! Mat remiantis Jungu, jausmai (ne emocijos!), kaip ir mąstymas yra viena iš svarbiausių funkcijų vertinimui ir sprendimui priimti.
Rekomenduoju ne vien verslininkams, bet ir tiems, kurie vadovauja mišriam kolektyvui ar bendruomenei!
Sweiki,
AtsakytiPanaikintiKaip galeciau perskaityti sia knyga? A jau perskaitete?
Galėčiau Jums perduoti. Ar ateitumėt į Mamų menę Žvėryne pasiimti?
AtsakytiPanaikinti