Įvardžiai - "Tu" ir "Jūs"

Bevakarieniaujant pas kaimynus išsikalbėjom, kad aš Seriožos tėveliams sakau "Jūs". Jiems buvo taip keista! O aš kitaip net neįsivaizduoju. Pažįstu keletą lietuvių, kurie net savo tėveliams sako "Jūs".  Anot mūsų vokiečių kaimynų, "tujinimas" tarp asmenų patraukia barikadas. Gal ir taip :) Bet vat čia ir išsiskiria kita kultūra.

Čia Vokietijoj žmonės labai greit "tujinasi". Jei prisistatydamas pasakai savo vardą, ne pavardę, tai ir reiškia, kad galima "Tu".

Serioža ilgai ilgai tiesiog negalėjo savo vokiečių mokytojai pasakyti "Tu". Pradėjo tada, Kai buvom pas ją svečiuose ir visi ten buvę mokytojos artimieji stebėjosi, kad jis sako "Jūs" :))) Tiesiog kitas kontekstas.

Man keisčiausia, kad amžius visai nesvarbu. Dabar jau persilaužiau ir žymiai vyresniems galiu sakyti "Tu". Pradžioj buvo labai keista. Bažnyčioj visi sako vienas kitam "Tu".

3 komentarai:

  1. o kaip turėčiau komentuodama kreiptis - tu ar Jūs? Norėjau paklausti, kokį kreipinį yra maloniau girdėti savo adresu.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aš lygiai su tuo pačiu susidūriau čia, Dalyt. Na, kaip už mane 20-čia metų vyresnei moteriai sakyt "tu"? Bet kai mane pradėjo griežtai taisyti, tai po truputį persilaužiau.

    AtsakytiPanaikinti